Czym jest Brandbook i co dzięki niemu możesz zyskać

Brandbook – czym jest Księga Marki?
Po Brandbook’a będą sięgać Twoi pracownicy i będziesz udostępniać go zewnętrznym specjalistom lub agencjom marketingowym, za każdym razem kiedy będzie powstawać jakakolwiek reklama – od wpisu na Facebooku, przez nową stronę internetową czy szeroką kampanię reklamową, w wielu miejscach i na różnych nośnikach.
Ten obszerny dokument, zawierający Logo i pełną Księgę Znaku, w bardzo konkretny i przejrzysty wizualnie sposób określa jakie są wyróżniki i przewagi Twojej marki. Pokazuje kim jest Twój Klient idealny, definiuje grupę docelową i jej segmenty. Uczy jakim głosem i przez jaki rodzaj reklam powinna mówić Twoja marka, by trafiać do właściwych odbiorców.
Co zyskujesz tworząc Brandbook?
- Spójność wizerunkową Twojej marki i zaufanie Twoich Klientów.
- Komunikaty reklamowe zgodne z wartościami Twojej marki, trafiające do właściwej grupy docelowej.
- Oszczędność czasu i pieniędzy przy tworzeniu wszelkich materiałów reklamowych i kampanii promocyjnych.
Co zawiera Brandbook – Księga Marki?
Przykładowy spis treści:
1. Znak podstawowy
- 1.1 Konstrukcja i pole ochronne znaku podstawowego z sygnetem
- 1.2 Znak podstawowy z opisem i wybraną dopełniającą kolorystyką
- 1.3 Podstawowe warianty kolorystyczne znaku
- 1.4 Konstrukcja i pole ochronne znaku podstawowego (z opisem)
- 1.5 niedozwolone zastosowanie znaku podstawowego
2. Komunikacja i slogan marki
- 2.1 Nazwa brendu
- 2.2 Osobowość marki
- 2.3 Wyróżniki konkurencji
- 2.4 Hasło przewodnie marki
- 2.5 Brand Key Model – klucz marki
- 2.6 Filary strategiczne marki
- 2.7 Archetyp marki
- 2.8 Ton i styl komunikacji
- 2.9 Ton marki
- 2.10 Typ języka
- 2.11 Gramatyka języka
- 2.12 Słownik marki
- 2.13 Bank słów
- 2.15 Persony
- 2.16 Dla kogo nie jesteśmy
3. Typografia
- 3.1 Fonty główne
- 3.2 Font zamienny (systemowy)
4. System Identyfikacji Wizualnej
- 4.1 Papier firmowy
- 4.2 Notatka prasowa
- 4.3 Ogłoszenie o pracę
- 4.4 Wizytówki
- 4.5 Akcydensy firmowe
- 4.6 Szyld
5. Social Media
- 5.1 Przykłady formatu na wpis Facebook i Instagram
- 5.2 Przykłady formatów na inne serwisy
6. E-commerce
7. Atrybuty wizualne