Pomiń nawigację i przejdź do treści

Czym jest Brandbook i co dzięki niemu możesz zyskać

Brandbook – czym jest Księga Marki?

Po Brandbook’a będą sięgać Twoi pracownicy i będziesz udostępniać go zewnętrznym specjalistom lub agencjom marketingowym, za każdym razem kiedy będzie powstawać jakakolwiek reklama – od wpisu na Facebooku, przez nową stronę internetową czy szeroką kampanię reklamową, w wielu miejscach i na różnych nośnikach.

Ten obszerny dokument, zawierający Logo i pełną Księgę Znaku, w bardzo konkretny i przejrzysty wizualnie sposób określa jakie są wyróżniki i przewagi Twojej marki. Pokazuje kim jest Twój Klient idealny, definiuje grupę docelową i jej segmenty. Uczy jakim głosem i przez jaki rodzaj reklam powinna mówić Twoja marka, by trafiać do właściwych odbiorców.

 Co zyskujesz tworząc Brandbook?

  • Spójność wizerunkową Twojej marki i zaufanie Twoich Klientów.
  • Komunikaty reklamowe zgodne z wartościami Twojej marki, trafiające do właściwej grupy docelowej.
  • Oszczędność czasu i pieniędzy przy tworzeniu wszelkich materiałów reklamowych i kampanii promocyjnych.

Co zawiera Brandbook – Księga Marki?

Przykładowy spis treści:

1. Znak podstawowy

  • 1.1 Konstrukcja i pole ochronne znaku podstawowego z sygnetem
  • 1.2 Znak podstawowy z opisem i wybraną dopełniającą kolorystyką
  • 1.3 Podstawowe warianty kolorystyczne znaku
  • 1.4 Konstrukcja i pole ochronne znaku podstawowego (z opisem)
  • 1.5 niedozwolone zastosowanie znaku podstawowego

2. Komunikacja i slogan marki

  • 2.1 Nazwa brendu
  • 2.2 Osobowość marki
  • 2.3 Wyróżniki konkurencji
  • 2.4 Hasło przewodnie marki
  • 2.5 Brand Key Model – klucz marki
  • 2.6 Filary strategiczne marki
  • 2.7 Archetyp marki
  • 2.8 Ton i styl komunikacji
  • 2.9 Ton marki
  • 2.10 Typ języka
  • 2.11 Gramatyka języka
  • 2.12 Słownik marki
  • 2.13 Bank słów
  • 2.15 Persony
  • 2.16 Dla kogo nie jesteśmy

3. Typografia

  • 3.1 Fonty główne
  • 3.2 Font zamienny (systemowy)

4. System Identyfikacji Wizualnej

  • 4.1 Papier firmowy
  • 4.2 Notatka prasowa
  • 4.3 Ogłoszenie o pracę
  • 4.4 Wizytówki
  • 4.5 Akcydensy firmowe
  • 4.6 Szyld

5. Social Media

  • 5.1 Przykłady formatu na wpis Facebook i Instagram
  • 5.2 Przykłady formatów na inne serwisy

6. E-commerce

7. Atrybuty wizualne

Utracono połączenie z internetem
Przywrócono połączenie z internetem